Mankšta po gimdymo ir pratimai namuose

Nėštumas ir gimdymas labai paveikia moters kūną — priaugama svorio, kūnui prisitaikant prie augančio kūdikio, suglemba ir išsitempia raumenys, suminkštėja raiščiai,Mankšta po gimdymo yra butina.

Praėjus 3-6 savaitėms po gimdymo, raiščiai palaipsniui vėl atgauna iki nėštumo buvusį ilgį ir elastingumų. Tačiau raumenims tai padaryti sunkiau – tam reikalinga mankšta, stiprinanti pilvo preso ir tarpvietės (dubens dugno) raumenis, palengvinanti ir pagreitinanti moters organizmo persitvarkymų pagimdžius, padedanti atkurti iki nėštumo buvusių jizinę būklę.

Mankštintis po gimdymo rekomenduojama praėjus 4-6 savaitėms po natūralaus nekomplikuoto gimdymo ir 8-10 savaičių po Cezario pjūvio operacijos.

Mankštos nauda

  • Stiprėja pilvo presas, greičiau atgaunamos kūno linijos;
  • Stiprėja nusilpę dubens dugno raumenys, o tai padeda išvengti moters vidinių lytinių organų nusileidimo bei šlapimo nelaikymo;
  • Greičiau susitraukia gimda, dėl to sumažėja kraujingų išskyrų kiekis;
  • Mažėja bendras organizmo nuovargis ir pogimdyvinės depresijos tikimybė;
  • Mažėja nugaros skausmai;
  • Dėl pagerėjusios kraujotakos ir medžiagų apykaitos aktyvėja pieno gamyba;
  • Susitvarko žarnyno veikla.

SVARBU! Prieš pradedant mankštintis, būtina gauti raštišką gydytojo akušerio ginekologo siuntimą.

Pratimai po gimdymo namuose

Atsilenkimai su svarmenimis

Atsilenkimai su svarmenimis. Atsigulkite ant nugaros, sulenkite kelius, kad pėdos remtųsi į žemę, ant krūtinės užsidėkite svarmenį (jei neturite specialių svarelių, tiks ir ke-letas storesnių knygų). Lėtai lenkitės į priekį pakeldamos mentis nuo grindų. Kelias sekundes pabūkite šioje padėtyje ir grįžkite į pradinę padėtį. Kartokite pratimą 10-15 kartų.

Tiesimasis į viršų

Tiesimasis į viršų. Atsigulkite ant nugaros, rankas pakiškite po sėdmenimis. Per kelius ištiestas kojas pakelkite į viršų, kad jos su kūnu sudarytų statų kampą, ir įtempusios pėdas tieskite aukštyn kartu keldamos ir dubenį. Šiek tiek pabūkite ir grįžkite į pradinę padėtį. Kar¬tokite pratimą 10-15 kartų.

Šonų tempimas

Šonų tempimas. Atsigulkite ant kairiojo šono, kojas šiek tiek sulenkite ir pakelkite nuo grindų. Taip pat pakelkite liemenį, pasiremdamos kairiąja alkūne, kad išlaikytumėte pusiausvyrą. Kitą ranką laikykite už dešinės ausies, alkūnę nukreipkite pėdų link. Nejudin- damos liemens kelkite abi suglaustas kojas, kol pajusite tempimą dešiniajame šone, paskui kojas lėtai nuleiskite. Kartokite pratimą po 10-15 kartų abiems pusėms.

Dviejų taškų tiltelis

Dviejų taškų tiltelis. Atsigulkite į įprasto atsispaudimo pozą, į grindis remiantis delnais ir kojų pirštais (stenkitės ištiesti rankas per alkūnes ir kojas per kelius). Tuo pačiu metu kelkite dešinę ranką ir kairę koją, kol jos su liemeniu sudarys tiesią liniją, palaikykite 3-5 sekundes, tada nuleiskite. Grįžkite į pradinę padėtį ir tą patį pakartokite su kaire ranka ir dešine koja. Visą derinį atlikite 10-15 kartų.

Nugaros tempimas

Nugaros tempimas. Atsigulkite ant pilvo ir ištieskite į priekį rankas. įkvėpdamos kelkite kojas, rankas ir pečius. Nuleisdamos – iškvėpkite. Kartokite pratimą 10-15 kartų.

Kėgelio pratimas

KĖGELIO PRATIMAI ar sunku ?

Specialūs pratimai padeda sustiprinti po nėštumo susilpnėjusius dubens raumenis, dėl kurių nusileidę dubens organai pradeda spausti makštį ir atsiranda šlapimo pratekėjimo problema. Pratimus geriausia atlikti stovint arba sėdint, kai šlapimo pūslė tuščia. įtempkite raumenis tarsi norėdamos sulaikyti šlapinimąsi. 10 sekundžių palaikykite raumenis įtemptus, tada 10 sekundžių atpalaiduokite ir vėl įtempkite. Dešimties pratimų seriją atlikite bent 3 kartus per savaitę, o geriausia – kasdien.
bent 3 kartus per savaitę, o geriausia – kasdien.

Sužinok daugiau:  Hemorojus: priežastys, simptomai ir gydymas

Mamos ir kūdikio mankšta

Gimus kūdikiui, moteriai aktualu atgauti iki nėštumo buvusią fizinę būklę ir gerą savijautą po šio sudėtingo laikotarpio. Pirmaisiais vaiko gyvenimo metais, kai mažylis reikalauja labai daug dėmesio, nėra taip paprasta atsitraukt  net ir trumpam. Galima Kreiptis į Jūsų polikliniką, ten tikrai vyksta mankšta, tai pat sužinokite kaip numesti svorio.

Suaugusiojo ir vaiko (nuo 3 mėn. iki 1 m.) mankšta – tai smagi treniruotė salėje, kurios metu mamytė su vaikučiu dirba tiek poroje, tiek po vieną. Naudojant terapinius mankštos kamuolius GYMNIC, atliekami raumenų stiprinimo ir tempimo pratimai, lavinama pusiausvyra bei koordinacija. Mankštinantis skatinama mamos ir kūdikio deguonies bei maisto medžiagų apykaita, didėja sąnarių paslankumas, gerėja širdies ir kraujagyslių sistemos būklė, bendra emocinė ir fizinė savijauta, stimuliuojama kvėpavimo ir nervų sistemos veikla.

Kol mamos sportuoja, mažyliai gali bendrauti ir žaisti tarpusavyje. Treniruotei prireiks patogios, judesių nevaržančios aprangos, kelių žaislų mažajam sportininkui, pravartu turėti ir vystyklą. Vaiko amžius – nuo 3 mėnesių iki 1 metų.