Grikių dieta

Šiais laikais dietų pasiūla tokia plati, kad sunku apsispręsti, kurią išbandyti. Išties, dalis žmonių yra bandęs labai skirtingas tam, kad rastų jam labiausiai tinkamą. Tam tikra prasme tai yra geras pasirinkimas, kadangi kiekvieno žmogaus organizmas yra skirtingas ir būtina jį pripratinti prie tam tikros mitybos.

Nors norėtume akcentuoti, kad dieta niekada nėra geras pasirinkimas, kadangi baigus jos laikytis ir valgant be saiko – visi kilogramai sugrįš. Svarbiausia yra subalansuota mityba.

Tiesa, grikių dieta yra puikus pasirinkimas, kai reikia labai greitai numesti svorio. Ją dažnai išbando nuotakos bei kitoms progomis papuošti save norinčios moterys. Svarbiausia – saikas ir jeigu matote, kad Jūsų organizmui tai nėra geras pasirinkimas – nutraukite šią dietą ir rinkitės subalansuotą mitybą.

Kaip atrodo grikių dieta?

Pirmiausia labai trumpai aptarsime, kaip turėtų atrodyti grikių dieta ir kiek reikia suvalgyti šių maistingų produktų, kad Jūsų organizmas gautų visas reikalingas medžiagas, tačiau nebūtų per daug apkrautas.

Pirmiausia reikia suprasti, kad ši dieta yra priskiriama prie  griežtų.

Joms laikytis saikas yra būtinas. Norimą rezultatą dažniausiai galima pasiekti per 7 dienas. Tad, suprantama, kad laiko tarpas nėra labai trumpa. Tuo pačiu sėkmingai dietai būtinas tinkamas grikių paruošimas, tačiau apie tai – šiek tiek vėliau. Visos dietos tikslas yra valgyti tik grikius ir, svarbiausia, kad per visas septynias dienas galite suvalgyti tokį kiekį grikių, kokį norite. Galite valgyti nors ir kiekvieną valandą – jų nebus per daug. Atrodo, tikrai sunku, kadangi tokiu atveju tikrai nebedarysite?

  1. Tikrai taip, tačiau minusas, kad grikiai pabosta jau antrą dieną. Visgi, patys uoliausi juos valgo toliau ir stebi, kaip kilogramai sėkmingai krenta žemyn.
  2. Dar vienas minusas, kad grikiai turi būti valgomi vieni. Tai reiškia, kad turite pamiršti padažus, daržoves greta jų, net druską, kadangi tai nutrauks sėkmingą lieknėjimo procesą.
  3. Paskutinį kartą grikius reikia valgyti iki 4 valandų prieš einant miegoti. Tai optimalus laiko tarpas per kurį grikiai bus tinkamai suvirškinami ir neliks pūti skrandyje.
  4. Tai pat, jeigu grikiu dieta Jums atrodo per sunki, norite kiek pasilengvinti – tokiu atveju galima išgerti kefyro stiklinę prieš miegą, kefyro dieta irgi puiki. Kai kurie kefyrą geria ir visos dietos metu. Tai kiek lengvesnė dietos formą kaip ir stokholmo dieta. Tačiau ir rezultatai nebūna tokie aukšti, kokie pasiekiami vien laikantis grikių dietos.
  5. Rekomenduojame kartu su Griukiu dieta nauduoti ir Ekologiškos chia sėklos.

Dar vienas svarbius niuansas yra skysčiai. Visada ir aktyviai kartojama, kad norint numesti svorio reikia gerti kuo daugiau vandens. Tokiu atveju net sumažinsite savo alkio jausmą. Per parą reikia išgerti iki 2 litrų vandens, tačiau rekomenduojama negerti tuo metu, kai valgote, nes dažnai pradeda pūsti pilvą. Tik aktyviai geriant vandenį pavyks pasiekti tą rezultatą, kuris dažniausiai užsibrėžiamas per septynias dienas. O per savaitę galima atsikratyti net 7 kilogramų. Skamba, kaip iš fantastikos srities? Tam tikra prasme tikrai taip, tačiau retam pavyksta iškęsti šios dietos mitybą. Ypač šiais laikais, kai žmogus labai daug juda.

Galime išgerti vieną arba du puodelius kavos arba arbatos, tačiau ji turi be cukraus ir jokių kitų pridėtinių priedų. Taip pat, laikantis bet kokios dietos – visada naudinga gerti ir vitaminus, kurie padės organizmui paprasčiausia pakeisti pasikeitusią Jūsų mitybą.

Grikių nauda

Grikių dieta dažniausiai pasirenkama dėl svorio mažinimo. Tačiau jeigu norite būti sveikas – tokiu atveju vistiek naudinga įtraukti grikius į savo mitybą. Jeigu ne kasdien, tai kuo dažniau, kadangi šios mažos, rudos kuopelės turi išties labai daug naudos.

  • Grikiu dieta Pagerina širdies veiklą ir tuo pačiu mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Tai yra įrodyta klinikiniais tyrimais, tad pasitikėkite medikais, kurie garantuoja profesionalumą.
  • Grikiai gali pasigirti medžiagomis, kurios aktyviai kovoja su įvairiomis ligomis. Kaip teigiama, kad grikiai turi antioksidantų, kurie būtini kiekvieną dieną. Kadangi kasdien valgyti grikius dažniausiai nepatrauklu – bent porą kartą į savaitę yra geras pasirinkimas.
  • Jie labai mėgstami ir todėl, kad pagerina virškinimo sistemą. Juose yra baltymų, kurie palaiko energiją, padeda žmogui puikiai jaustis, užsiimti ne tik aktyvia fizine, tačiau ir protine veikla.
  • Turbūt ne kartą teko girdėti, kad metant svorį ir norint būti fiziškai sveiku – reikia valgyti maistą, kuris turi kuo daugiau ląstelienos. Šiuo atveju grikiai būtent tokie, tad reguliarus jų valgymas yra ypač rekomenduojamas.
  • Jeigu sergate cukriniu diabetu – tokiu atveju reguliarus grikių valgymas gali sumažinti šios labai nemalonios ligos simptomus ir net sumažinti daroma įtaką organizmui. Jeigu numesite svorio – kartu su juo galite pamiršti ir šią ligą, tad tai dar viena priežastis gyventi kur kas sveikiau bei laimingiau.
  • Grikiu dieta  labai puikiai tinka visiems nepriklausomai nuo jų amžiaus bei fizinės parengties. Juose nėra jokių alergenų, kurie galėtų neleisti kai kurioms žmonių grupėms juos vartoti. Ji – universalus ir puikus pasirinkimas, kurį gali valgyti kiekvienas.
  • Grikiai yra B grupės vitaminų šaltinis, o visi labai puikiai žino, kad norint jaustis puikiai reikia savo organizmą aprūpinti B vitaminais.

Kaip virti grikius?

Grikių virimas nereikalauja jokių specialių žinių. Bene todėl jis yra toks mėgstamas pasirinkimas, kadangi pagaminti grikius skaniai nereikia jokių specialių įrankių. Tiesa, geriausia juos užmerkti iš vakaro, kad jie maksimaliai suminkštėtų ir tokiu atveju virimo procesas būtų kuo trumpesnis. Šiuo metu prekybos centruose galima rasti net ir grikių dribsnius, kurie dar greičiau apdorojami. Tiesa, jie ne tokie maistingi, tad visada labiau gerta rinktis tikruosius grikius ir juos paprasčiausiai iš vakaro užmerkti.

Tokiu atveju užvirus vandeniui ir juos subėrus dažniausiai užtenka pavirti iki 10-es minučių. Išjungus ugnį sumažinkite vandens kiekį ir uždengus dangtį palaikykite, kad grikiai dar šiek tiek troškintų. Palaikykite dar bent 10 minučių. Ir viskas – grikiai gali būti valgomi. Jie bus labai skanūs, labai minkšti ir juos galėsite valgyti su pasigardžiavimu.

Patiekalai iš grikių

Grikių patiekalai ir receptai yra ne tik labai sveiki, tačiau tuo pačiu gali būti ir labai skanūs. Daugelis išbandę nustemba, kaip šios rudos mažos kruopelės geba pagardinti įprastą maistą. Tuo pačiu nurodysime kelis patiekalus, kuriuos pasigaminti Lietuvoje yra labai paprasta, tai neužima daug laiko ir dažnai tai tampa puikia pradžia gaminimo link.

  • Grikiai su daržovėmis.

Bene pats sveikiausias ir skaniausias patiekalas – grikiai su daržovėmis. Puikiai tinka kiekvienai dienai. O kokios daržovės tinka labiausiai? kiekvienas gali nuspręsti pats. Žinoma, ne bulvės, tačiau ir morkos, ir kalafioras, ir Briuselio kopūstai, ir bet kokios kitos, kurios Jums yra pačios skaniausios. Tai ypač sveikas ir labai skanus patiekalas.

  • Grikiai su sūriu.

Čia jau labai svarbu pasirinkti gerą sūrį, kadangi jis ir tampa ta smulkmena, kuri suteikia nuostabaus skonio dvelksmą. Siūlome rinktis kiek sūresni bei ilgai brandintą. Ant karštų grikių uždėkite sūrio ir palaukite, kol jis šiek tiek apsilydys. Kad lydytųsi greičiu – uždenkite dangčiu, kad šiluma susilaikytų.

  • Grikių kotletai

Kepti reikia labai panašiai kaip ir faršo kotletus, tačiau šie yra nepalyginamai skanesni. Kai kurie mala grikius,  kad jie būtų iš mažesnės masės, kai kurie lipdo tik virtus, galiausiai. Treti perka grikių miltus. Bet kuriuo atveju sumaišykite su svogūnu, su morkomis bei žolelėmis, įdėkite druskos ir kepkite aliejuje. Nuostabaus skonio ir gana nekaloringi grikių kotletai nustebins Jus nuostabiu skoniu.

  • Grikiai su lašiša.

Vėlgi, paruoškime grikius taip, kaip mes aprašėme anksčiau. Tuo pačiu siūlome pagardinti lašišą su sojos padažu ir susmulkinus gabaliukais pakepkite vandenyje, kad ji pasitroškintų. Daugiau riebalų nereikia, kadangi lašiša iš savęs jau turi jų nemažai. Sumaišykite gautus ingridientus ir valgykite skaniai bei dažnai. Tai – ypač sveikas patiekalas.

  • Grikiu dieta –  košė su morkomis ir svogūnais.

Tai vienas tradiciškiausių patiekalų. Paprasčiausiai išvirkite grikius pagal anksčiau mūsų minėta principą. Tuo pačiu ant keptuvės pakepkite susmulkintas morkas su svogūnais. Paskui viską sumaišykite ir pagardinkite žolelėmis. Labai greita, paprasta ir ypač skanu.

Taip pat rekomenduojame perskaityti straipsni : Bolivinė balanda – ir grožiui, ir sveikatai.

Jeigu nesirenkate dietos, kadangi ji Jums atrodo per daug kardinali – tokiu atveju siūlome rinktis grikius savo kasdieninei mitybai valgykite bent porą kartų per savaitę ir pajusite daugiau energijos, pavyks geriau jaustis, galiausiai, pavyks ir kur kas gražiau atrodyti. Organizmas Jums bus dėkingas!